Projektant

Alina  Awiżeń

Alina Awiżeń

Projektantka odzieży i akcesoriów, stylistka, specjalistka z dziedziny analizy trendów. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, oraz studiów podyplomowych pt.: "Moda, stylizacja, trendy" na Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi. Od 2013 roku jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur, którego celem jest wspieranie twórców wzornictwa przemysłowego oraz uświadamianie przedsiębiorcom z Warmii i Mazur  konieczności wprowadzenia Design Thinking w strategię działania firmy.

Alina brała udział w organizacji wielu modowych wydarzeń, takich jak pokazy i sesje zdjęciowe. Obecnie prowadzi markę NOWALINA, pod którą tworzy biżuterię hand-made, wykorzystując głównie metodę sutaszu, filcowania i haftu koralikowego, pracuje też nad wdrożeniem linii odzieży oraz zajmuje się stylizacją jako "Architektka stylu".

Tworzone przez nią projekty są inspirowane głównie naturą i sztuką ludową, dominuje w nich wyraźna kolorystyka i proste formy.

 

Przykładowe realizacje:

SUTASZ to rodzaj haftu wykorzystujący ozdobne "paski" w postaci sznurków z ddotakiem kamieni i koralików. Biżuteria marki NOWALINA inspirowana była wrażeniami zdobytymi podczas podróży po Indiach.  Kształtem i kolorystyką nawiązuje do pnącej egzotycznej roślinności oraz do tradycyjnego hinduskiego zwyczaju dekorowania przez kobiety dłoni i stóp tatuażem z henny (mehendi).

W odpowiedzi na potrzebę zgłoszoną przez potencjalnych "użytkowników" powstała również kolekcja sutaszowych zwierzaków. Mimo dużej popularności biżuterii tworzonej techniką sutaszu, brakowało na rynku bardziej "realistycznych" tworów. Kolekcja obrazuje jaszczurki oraz sowy w zróżnicowanej kolorystyce w formie broszek i wisiorów.


KOLEKCJA "TRÓJKĄTY"

Motywem przewodnim kolekcji odzieży dla kobiet jest TRÓJKĄT zaczerpnięty z kultury Indian Ameryki Północnej, który pojawia się zarówno w konstrukcji jak i w autorskim nadruku o charakterze geometrycznym. Zastosowane również zostały przeniesienia z konstrukcji tradycyjnego indiańskiego stroju: charakterystyczny układ linii ramion, poszerzona góra, wąski dół. 

Podstawową formą ubioru zastosowaną w kolekcji jest oversize z poszerzanymi ramionami,  zaznaczoną talią i otwartym dekoltem w kształcie łódki. Szeroka góra zrównoważona jest wąskim dołem. Stroje wykonane są w większości z miękkiej dzianiny natomiast akcesoria ze skóry naturalnej. Przeważają odcienie szarości, żółtego i niebieskiego z małym dodatkiem czerni i bieli. 

Kolekcja TRÓJKĄTY była kolekcją dyplomową w ramach studiów na ASP w Łodzi i otrzymała wyróżnienie komisji egzaminacyjnej.