Ładnie zapakowane

Data:
Ładnie zapakowane

Temat opakowań powraca jak bumerang - najczęściej w okolicach Bożego Narodzenia. Co bardziej ambitni wyciskają z siebie resztki kreatywności jeszcze z okazji świąt najbliższych – czy to ślubu, czy urodzin. Tymczasem warto pamiętać, że opakowanie w świecie dizajnu jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze, od tego, co znajdziemy w środku.

Opakownie jest zaproszeniem do produktu. Zapowiedzią tego, co w nim znajdziemy. Za jego pomocą kreowana jest wartość marki, co samo w sobie jest dużym wyzwaniem dla grafików. Hasło „Wyróżnij się, albo zgiń” ma w tym miejscu niebagatelne znaczenie. Wiele opakowań stało się ikonami popkultury - kto z nas nie zna puszek Campbell's czy butelki Coca-Coli?

Opakowanie jest jednym z elementów marketingu produktu. Projektanci prześcigają się w pomysłach na najbardziej kreatywne wzory i projekty. Poniżej pokazujemy kilka z nich.

 

 

Linki do poszczególnych zdjęć: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dzień Opakowań został ustanowiony na 15 września w 2007 r. przez Polską Izbę Opakowań - organizację skupiającą producentów opakowań, materiałów opakowaniowych, maszyn i urządzeń do pakowania oraz do produkcji opakowań.